Du har planerat din dag.
Du har koll på dina prioriteringar.
Men ändå gör du inte det du planerat.
Istället fastnar du i inkorgen, plockar småsaker eller bara skjuter upp det viktiga.
👉 Känns det bekant?
I det här avsnittet svarar jag på ett mejl från lyssnaren Calle, som ställer just den frågan:
”Jag planerar bra, men ändå jobbar jag inte med det jag planerat. Vad gör jag för fel?”
Vi går rakt på lösningen och Calle, samt alla ni andra, får två konkreta metoder som hjälper dig att få saker gjorda utan att stressa:
1️⃣ Starta och avsluta varje arbetsdag med ett kort möte med dig själv
Allt för att skapa lugn, justera planen och få kontroll.
2️⃣ Jobba i block
Allt för att minimera stress, öka fokus och få mer gjort på kortare tid.
Det här är ett avsnitt för dig som vill göra rätt men som ofta fastnar på vägen. Små förändringar i rutinerna kan ge stora vinster i både effektivitet och välmående.
Podden finns överallt där poddar finns som Spotify och Apple Podcaster
Trevligt lyssnande!