Informationstressen har aldrig varit högre ute på arbetsplatser än vad den är idag och tendensen är lika oavsett om jag hjälper företag i Sverige eller utanför Sverige.
Numer finns det mängder av olika sätt för att få till sig ny information oavsett om man vill eller inte. Du går på fysiska möten både internt och externt, du deltar i telefonmöten, du deltar i videomöten, du får sms, ni har ett internt chattprogram på företaget, du har en telefon som ringer ibland, du kanske använder Facebook, Instagram och Twitter för privata meddelanden, andra människor pratar med dig samt så får du garanterat ett antal mail varje dag. Gällande just e-post och hanteringen av nya mail samt ditt ansvar som avsändare av e-post finns det en hel del smarta tricks att ta till.
Därför har jag i min ambition att hjälpa dig en bit på vägen sammanställt mina bästa tips i mailskolan. Det kommer komma totalt 8 inlägg i åtta dagar med start 13/9 så det är bara att hänga med!
Nu kör vi och tillsammans skapar vi en smartare och bättre mailkultur!
/Michael