Den eviga diskussionen om vem som är viktigast för företaget pågår fortfarande.
Är det sälj? Är det marknad? Vem är det som faktiskt har dragit in den där affären? Först var det sälj som spårade ur genom att mäta bokade möten, oavsett kvalitét. Detta är någonting som fortfarande pågår och techbolagen därute har rekryterat arméer av SDR:er….
När vi trodde att det fanns en ljusning flyttade galenskapen över till marknadsavdelningen då bolag började ge marknad chansen att utvärdera sina insatser. MQL:et var fött…
Även här kan vi idag konstatera att systemet är trasigt. I en värld där 50% av säljarna inte når sin budget och marknadsförarna fortsätter att dränka sälj med värdelösa leads känns det som att vi har kört fast. Finns det någon lösning?
Ja, är svaret och i avsnittet pratar vi om hur företag genom att lägga fokus på att skapa behov och inte jaga redan skapade behov, kan öka sin win-rate och korta ner säljcyklerna!
Trevligt lyssnande!