Ta makten över din egen tid

Ta första steget mot en effektivare, roligare och enklare vardag!

Boka inspirations­föreläsningen Ta makten över din egen tid med Michael Alphov som innehåller mängder av konkreta och handfasta effektivitetstips. Föreläsningen är en perfekt aktivitet för er kick-off, er konferens eller som en del i er verksamhets utvecklingsarbete!

Vad kan du förvänta dig som deltagare?

Föreläsningen Ta makten över din egen tids övergripande mål är att alla deltagare ska få mängder av nya insikter och verktyg som är direkt användbara i vardagen. Föreläsningen genomförs på ett pedagogiskt, lättsamt och inspirerat sätt där ”igenkänningsfaktorn” är hög och skratt blandas med allvar.

Så här går det till

Föreläsningen Ta makten över din egen tid genomförs på den tid och plats som ni önskar enligt överenskommelse. Innan föreläsningen stäms innehåll och inriktning av. Allt för att verkligen säkerställa att fokus kommer vara på delar och metoder som ni har användning av i er väg till framgång. Vår personliga övertygelse är att alla har nytta av effektiva arbetsmetoder och vi är helt säkra på att du redan nu vet vad du är bra på och vad du behöver förbättra.

Därför törs vi påstå att metoderna som lanseras i föreläsningen ta makten över din egen tid kommer hjälpa Er på vägen till att bli så bra som Ni vill och förtjänar!

Fakta

75-90 min

Ni bestämmer

Ni bestämmer

24000 kr exklusive moms. Eventuella rese-/boendekostnader för konsulten tillkommer.

Vad tycker deltagarna?

Constant improvement is key! We had the privilege of listening to efficiency expert Michael Alphov during one of our H&MLovesYou. Michael is an experienced business partner and lecturer in efficiency methods and leadership. Our employees within the Global Sales & Operations function at H&M Head Office were given knowledge, inspiration and concrete tools in terms of effective usage of time. Thank you again Michael for a very appreciated seminar with a lot of laughter and insights!

Sandra Ottosson, HR Global Sales & Operations H & M Hennes & Mauritz

”Att bli framgångsrik handlar om en helhet- att få gjort mer av det man vill i livet! Genom effektiv planering och bra verktyg är det möjligt. Michael Alphov slog, i sin föreläsning, igenom med humor och erfarenhet där vi alla gick hem med nya verktyg och energi. Alla kan bli bättre – det är han ett bevis på med sina effektiva metoder!”

Madeleine Andreasson, Värderingsdata

Som åhörare på föreläsningen "Ta makten över din egen tid" kommer du att:

  • Få förståelse för vikten av rätt attityd, träning, disciplin och inställning för att du ska lyckas nå dina mål
  • Få förståelse för vikten av att fatta beslut gällande alla nya mail, papper, telefonsamtal etc. för att undvika att hamna i förhalningsbeteende
  • Få en enkel och välfungerande metod för att ta makten över informationsflödet
  • Lära dig hur du ska kunna arbeta enligt ”tom inkorgsprincipen”
  • Lära dig hur du skapar superstruktur i Outlook
  • Få tips på smarta och användbara funktioner i Outlook
  • Lära dig hur du sätter konkreta mål nedbrutna på dags-, vecko-, månads-, kvartals- och årsnivå
  • Lära dig prioritera rätt med den geniala ”Eisenhowermetoden”
  • Lära dig vad som passar och inte passar på din att-göra lista
  • Lära dig delegera rätt och på så sätt få mer gjort genom ett ökat samarbete
  • Lära dig hur du gör kalendern till din bästa vän genom en realistisk och proaktiv planering
  • Få förståelse varför dag-/veckosummering är en viktig hörnsten i effektivt arbete
  • Få en metod för att pulsera och planera din egen tid efter dina egna behov och förutsättningar

Vem passar föreläsningen för?

Föreläsningen Ta makten över din egen tid passar alla tjänstemän, oavsett befattningar då alla har stora vinster av att med en ökad personlig effektivitet minska sina tidstjuvar samt frigöra tid och energi.

Kunderna, som redan idag anlitar Michael som föreläsare är en blandning av stora börsnoterade koncerner, privata bolag och offentliga/kommunala/statliga verksamheter. Givetvis kan föreläsningen genomföras både på svenska och engelska.